|
1.PREZENTARE PROIECT:
Obiectivul general:
- promovarea şi informarea asupra potenţialului turistic al municipiului şi al împrejurimilor, prin crearea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Tîrgu-Mureş, care va duce la îmbunătăţirea imaginii ţării, cu scopul de a promova România în ţară şi străinătate şi de a creşte atractivitatea sa pentru turism şi afaceri.
Obiective specifice:
- Creşterea gradului de promovare la nivel naţional şi internaţional a produselor turistice identificate în Tîrgu-Mureş şi împrejurimi;
- Creşterea gradului de informare a turiştilor care vizitează zona şi a operatorilor din domeniul turismului (cu 27% în primul an după implementare);
- Conectarea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Tîrgu-Mureş la reţeaua naţională de centre de informare şi promovare turistică;
- Dezvoltarea mediului de afaceri în judeţul Mureş, prin promovarea produselor turistice din municipiu;
- Creşterea numărului de baze de date a ofertei turistice româneşti, odată cu implementarea proiectului;
- Promovarea la nivel naţional şi informarea turiştilor şi a operatorilor de turism asupra produselor turistice din municipiu şi din împrejurimi prin organizarea trimestrială a unor prezentări interactive a obiectivelor şi activităţilor turistice de către centrul nou înfiinţat;
- Dezvoltarea turismului sportiv în Regiunea de Dezvoltare Centru prin informarea cu privire la activităţile specifice sportului extrem, care se pot desfăşura în judeţ;
- Dezvoltarea activităţilor economice în judeţul Mureş prin promovarea obiectelor meşteşugăreşti, a portului tradiţional, a datinilor şi obiceiurilor tradiţionale transilvănene şi a festivalurilor populare;
- Crearea de 2 noi locuri de muncă permanente;
- Vizitarea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Tîrgu-Mureş de către aproximativ 20.000 de turişti anual, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 9% din numărul de turişti ai judeţului înregistraţi în anul 2010;
- Vizitarea website-ului de către aproximativ 37.000 de turişti anual, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 17% din numărul de turişti ai judeţului înregistraţi în anul 2010;
- Creşterea numărului de turişti ai judeţului cu 3% în primul an după implementare, faţă de anul de referinţă 2010, din care rezultă o valoare absolută de 6.470 turişti anual.
2. VALOAREA PROIECTULUI:
Valoarea totală a proiectului este de : 294.798,12 lei din care:
Asistenţă financiară nerambursabilă (fonduri europene): 188.885,61 lei
Contribuţia proprie (bugetul local): 48.854,81 lei
3. SURSA DE FINANTARE:
PROGRAMUL OPERAŢIONAL REGIONAL 2007 – 2013, AXA PRIORITARĂ 5. – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, DOMENIUL MAJOR DE INTERVENŢIE 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică , OPERAŢIUNEA - Crearea Centrelor Naţionale de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT) şi dotarea acestora
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional: MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUI
4. PERIOADA DE IMPLEMENTARE: 12 luni
5. RESPONSABIL IMPLEMENTARE: Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională
6. STADIUL PROIECTULUI: - în evaluare
Inapoi